Cem Kırgız (Midas'ın Kırallığı) / Sıradan Röportajlar

28 Şubat, 2011

Sıradan soruların cevabı Midas'ın Krallığın'dan. Cem Kırgız'a teşekkür ederim. Midas'ın Krallığı'na buradan ulaşabilirsiniz.
-Takımını  izlemek  için spor blogları mı, spor siteleri mi neden?
Takımımı izlemek için spor siteleri, takım hakkında yorumları okumak için spor blogları. Futboldan anlayan taraftarın sesi bana her zaman daha ilginç gelmiştir. Devamı...

 Bir kaç yazar dışında köşe yazıları genelde maçların özetleri gibi yazılıyor, tabii onların daha kıza bir zamanda yazılarını yetiştirmeleri gerektiğini unutmamak lazım. Fakat takım hakkında haberleri ve gelişmeleri daha resmi spor sitelerinden izlemeyi tercih ederim. 
-Twitter mı, Facebook mu, neden?
Bulunduğumuz teknoloji çağında ikiside çok önem taşıyor. Facebook sayesinde yurt dışından kolaylıkla Türkiye’deki arkadaşlarımla bağlantılarımı koruyabiliyorum. Twitter ise günümüzün en iyi bilgi kaynağı diyebilirim. Normalde hiç bir zaman tanışamayacağınız insanlarla sohbet edip tartışabilmek gerçekten çok güzel bir olanak. İkisinden birini seçmek çok zor ama seçmek zorunda olsam Facebook derdim.

-Mourinho’mu, Guardiola’mı, neden?
Kişilik olarak çok antipatik gelse de Mourinho demek zorundayım. Kendini defalarca kanıtlayan ve gittii her takımda başarıya ulaşan bir teknik direktöre her zaman saygı duyulması gerekiyor. 3 ayrı takımda iki Şampiyonlar Ligi, bir UEFA ve altı şampiyonluk kazanan bir teknik direktörden bahsediyoruz. Bana sorarsanız şu anda yaşayan teknik direktörlerden en iyisi. Guardiola şu ana kadar çok daha sempatik ve Barcelona’da iyi bir kimya yakalamış durumda. Geçen sezon almadık kupa bırakmadı, ama daha Mourinho’yu geçebilmesi için çok fırın ekmek yemesi gerekiyor...

-Federer’mi, Nadal’mı, neden?
Valla inanın Tenis’den çok fazla anlamam ama izlediğim karşılaşmalarda Federer’i daha çok beğendim.

-Tevez’mi, Berbatov’mu, neden?
İki çok farklı forvet. Tevez’i hep biraz daha bencil bulmuşumdur. Daha çok top tutar ve çalım atmayı seven bir oyuncur. Berbatov ise çok güçlü, biraz Drogba’yı andıran tarzıyla bana göre gerçek bir santrafor. Tabii ki takımınızın oyun sistemine göre iki oyuncuda faydalı olabilir ama ben kesinlikle Berbatov’u tercih ederdim.

-Suarez’mi, Dzeko’mu, neden?
Bu soru Tevez – Berbatov sorusuna benziyor. Tekrardan seçimimi güçlü ve gerçek anlamda santrafor diyebileceğimiz Dzeko’dan yana kullanıyorum. Suarez hem Dünya Kupası’nda hemdeAjax’ta bu sezon çok başarılı ama ben takımımda bir forvet olarak Dzeko’yu görmeyi tercih ederim.

-Edu’mu, Yobo’mu, neden?
Zor bir soru. Yobo’nun kariyeri ortada ve Lugano ile çok iyi bir uyum sağlama yolunda ilerliyorlar. Fakat Edu Fenerbahçe ile Şampiyonlar Ligi çeyrek finali oynamış ve kendi kalesine attığı goller dışında çok başarılı olmuştur. Yobo bir stoper olarak Edu’dan daha iyi olabilir. Fakat Edu’nun takıma olan emeği ve yakalanan başarılardaki katkısı nedeniyle şu anda Edu diyorum.

-Selçuk’mu, Cristian’mı, neden?
Bir yabancı kontenjanını Selçuk varken Cristian’dan yana kullanmak çok mantıklı değil. İki futbolcuda benzer özelliklere sahip, ikiside topu iki yönlü çok fazla oynayamayan ama defansa çok yardımcı olan futbolcular. Benim burda tercihim Selçuk’tan yana. Taraftarı her zaman çıldırtacak top kayıpları olacaktır. Fakat Selçuk bir çok maçta takımın gizli kahramanı olabiliyor, Cristian için aynı şeyleri söyleyemeyeceğim.

-Aykut Kocaman’mı, Daum’mu , neden?
Bu soru biraz yerli mi yabancı mı konusuna deyiniyor. Ben her zaman yerli hoca taraftarı olmuşumdur. Zico dışında Türk takımlarının yakaladığı bütün başarılar hep yerli hocaların yönetimi altında olmuştur. Maalesef ülkemizde olan yabancı hayranlığından konu yerli hocalara gelince hiç sabır göstermiyoruz ve daha çok yer doldurmaları için onları kullanıyoruz. Yabancı hocalara şu ana kadar ödediğimiz paraların ve verdiğimiz zamanın yarısını yerli hocalara verseydik çok farklı olabilirdi. Aykut daha kendini kanıtlamış bir hoca değil, ama görüşleri ve takıma oynatmaya çalıştığı sistemi gördükten sonra kesinlikle Aykut diyorum. Daum kısa dönemlerde hep az risk alıp başarı kazanan bir hocadır ama hiç bir zaman geldiği takımlarda uzun vadeli bir ekol bırakmamıştır.


0 yorum:

Yorum Gönder

 
 
 

İzleyiciler