1933. kez Mourinho

04 Aralık, 2010

 Google'a Mourinho yazdım, ve aramayı sadece son bir hafta ve Türkçe bloglarla sınırlandırdım.
Evet son bir hafta için de, sadece Türkçe bloglarda, içinde Mourinho geçen,  1932 kayıt var. Sevgili okur kesinlikle haklısın, ben yazmazsam bir eksiklik duyulmaz.  Ancak 1933. kayıt olma fikri hoşuma gitti.
Ne kadar kupası var, kaç maç kazanmış pas geçiyorum. Merak eden Wikipedia'ya bakabilir.
Bir kere basın açıklamaları çok renkli. Kayda geçen, özlü söz mertebesine ulaşmış ve ulaşabilicek çok söz var. Birkaçına bu yazıda yer vericem. Ama hepsi ve daha fazlası Google'de ''Morinho sözleri'' yazan bir arama ile bulunabilir. Ve keyifle okunur.  Öneriyorum.
İşte benim seçtiğim basın açıklamaları.
Eski ve başarılı bir futbolcu olmadığı için kendini eleştirenlere verdiği iki cevap;
  •   bologna teknik direktörü mihajloviç, mourinho için "mourinho ile futbol konuşmam. futbol oynamamış birinin bazı şeyleri anlamasını beklememek lazım" dedi.  mourinho çok kısa bir süre sonra mihajloviç'e kendi stilinde cevap verdi; "jokey olmak için önce at mı olmak gerekir?"    aynı mesajı verdiği için aşağıdakine de beraber bakalım
  • Frank Rijkaard’a dair: “Benim futbol hayatımda koca bir sıfır var. Ancak onun futbol hayatı mükkemmeldi, başarılarla doluydu. Benim teknik direktörlük kariyerimde kupalar varken, bu kez Rijkaard’ın elinde koca bir sıfır var.'' 
Ve bazı diğerleri;
  • İnanca dair: “Normal şartlar altında Porto şampiyon olacaktır; anormal şartlar altında, Porto yine şampiyon olacaktır.”
  • Manchester United’a dair: “Stres mi? Kuş gribi bende daha çok stres yaratıyor. Ciddiyim, kuş gribinden bile Manchester’dan fazla korkuyorum.”
  • “Eğer işimin kolay olmasını isteseydim, Porto’da kalırdım. Güzel mavi koltuk, UEFA Şampiyonlar Ligi kupası, Tanrı ve Tanrı’dan sonra ben...”
  • Zlatan-Eto takası hakkında'' Sadece aptal bir antrenör İbrahimoviç'i kaybettiği için üzgün olmadığını söyleyebilir ancak onun yerine gelen oyuncuyu beğenmemek de yalnızca aptal birinin söyleyebileceği bir şey" dedi. Elbette Eto'o da çok büyük golcü ama Ibrahimoviç'le asla karşılaştırılamaz bile. Ibrahimoviç'in üstüne sistem kurabilirsin ama Eto'o yu kurulu sisteme yerleştirebilirsin ancak.
Zlatan, Eto takası ile ilgili yaptığı bu açıklamadan sonra , Eto'yu sağ açık olarak oynamaya, Diego Miloto ve Sneijder üzerine kurulan takımda yardımcı role ikna etti.  Kaldı ki Eto, idare edilmesi güç bir oyuncu olduğunu İspanya'da kanıtlamıştı. 
Ve son açılaması. Şampiyonlar ligin de, kart sorunu olan oyuncularına, kart görün talimatı verdiği için, ceza aldı.
  •  "Mourinho'ya özel kurallar ve diğer teknik direktörlere özel kurallar var. Ben teknik alanın çizgilerini geçemiyorum ama başka teknik adamlar geçiyor. Ben dördüncü hakemle konuşamıyorum ama diğerleri bunu yapabiliyor. Babannem çok uzun zaman önce öldü ama söylediği bir söz hala aklımda. Bana 'seni kıskanırlarsa işlerin yolunda olduğunu anla' demişti. Ben de bunun için diyorum ki bu karar benim için bir madalyadır!"
Mourinho sözleri buraya kadar. Yazı da pek çok istatiksel parametreden sakındım. Ancak  üç satırlık özetim var.
  • Portekiz'de, İngiltere'de ve İtalya'da şampiyon oldu.
  • İnter ve Porto ile Şampiyonlar ligi şampiyonu oldu.
  • ve 2003 Şubat'ından beri, Porto ile 2 sezon, Chelsa ile 4 sezon, İnter ile 2 sezon, kendi sahasında yenilmedi. Real Madrid ile yenilmemeye devam ediyor.
Tam 8 sezondur kendi sahasında yenilmeyen bir teknik adam var karşımızda.  
Tabi zaman akıyor ve hafta sonu kariyerinin en ağır mağlubiyetini aldı. Herkes memnun, bu kibirli adamın sempatik Barcelona'ya kaybetmesine. Ben de sevindim. 
Farklı bir gerekçe ile. 
Bu adamın daha çok büyümesi için kaybetmeye ihtiyacı var. Bu kadar olağanüstü kariyer her egoyu bozar.  Jose biraz patinaj atmalı.  Ne kadar bilge olursa olsun, yakın çevresine karşı ne kadar alçak gönüllü olursa olsun, bu kariyer egoyu bozar. Bozamayacağını düşünelim, en hafif yan etki, büyük bir yalnızlık olur.
Bazılarınız Candan Erçetin'in şarkılarından birisini hatırlamıştır. 
''alışmadan yalnızlığa
kaybetmeyi öğren vakit varken,
geç kalmadan kaybetmeli
zaferlere ödül yalnızlıktır, yalnızlık''

Mourinho hakkında herkesin aklına herşey geldi. Benim bunu düşünmemin nedeni sizce ne olabilir.
  • Kayıplarından ders alan bir bilgemiyim.
  • Her şeyi batırmış bir kaybedenmiyim.

Ne olmadığımı biliyorum. Sürekli kazanmış bir ukala değilim.

Yukarıdaki iki şıka gelirsek, birbirlerinden çok uzakta oturmuyorlar zaten.

1933. Son.


    0 yorum:

    Yorum Gönder

     
     
     

    İzleyiciler